18 στο σκαμνί για μαγνητικό τομογράφο

Ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Λάρισας θα οδηγηθούν στις 20 Ιανουαρίου, 18 συνολικά κατηγορούμενοι με αφορμή την προμήθεια (με μίσθωση) Μαγνητικού Τομογράφου στο Γενικό Νοσοκομείο της Καρδίτσας, εξοπλισμός που κόστισε 1,5 εκατ. ευρώ.

Δέκα εργαζόμενοι του νοσοκομείου, ο τότε διοικητής του, όπως και το Δ.Σ. του πρώην ΠΕΣΥΠ (σημερινή 5η ΥΠΕ) Θεσσαλίας παραπέμπονται με διαφορετικές κατηγορίες (σύμφωνα με πρόσφατο βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας) καθώς ενέκριναν τελικά την προμήθεια του έργου, καθ΄ υπέρβαση του προϋπολογισμού, πληρώνοντας επιπλέον χρήματα για την απόκτηση του συστήματος φωτογράφησης του Μαγνητικού που διέθεσε η εταιρία με επιπλέον τίμημα, παρότι στους όρους της προκήρυξης του έργου, προβλεπόταν το αντίθετο.

Ένας διαγωνισμός που υλοποιήθηκε το 2005, όταν οι πρώτες συζητήσεις για την απόκτηση Μαγνητικού στο ΓΝ Καρδίτσας έγιναν, πριν από δέκα χρόνια, με σκοπό να απαλειφθεί το φαινόμενο των «μεταναστών υγείας», ασθενείς δηλαδή από την Καρδίτσα και τα Τρίκαλα, να διακομίζονται στα νοσοκομεία της Λάρισας για μια μαγνητική τομογραφία.

Η δικαστική διερεύνηση του θέματος θα αποκαλύψει τις τυχόν ευθύνες των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων, του Νοσοκομείου και του ΠΕΣΥΠ, όπως και των μελών της Επιτροπής Αξιολόγησης αλλά άσχετα με τη δικαστική έκβαση, η υπόθεση του ΓΝ Καρδίτσας θα πρέπει να είναι μια από τις ελάχιστες πανελλαδικά, με αφορμή και τον συνολικό αριθμό των παραπεμπομένων για την προμήθεια ιατροτεχνολικού εξοπλισμού σε δημόσιο νοσοκομείο.

Η δίωξη ασκήθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Καρδίτσας για τα αδικήματα «της απιστίας σχετικής με την υπηρεσία σε βάρος του Δημοσίου, από την οποία η ζημία που προκλήθηκε ή οπωσδήποτε απειλήθηκε υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ» για αυτό και θεωρείται κακούργημα και, «της ψευδούς βεβαίωσης σε βάρος του Δημοσίου».

Με την κατηγορία της απιστίας παραπέμπονται 6 μέλη του ΔΣ του ΠΕΣΥΠ Θεσσαλίας (σ.σ. με την κατηγορία «της άμεσης συνέργειας» στην απόφαση των μελών του ΔΣ παραπέμπεται και ένας υπάλληλος του ΠΕΣΥΠ) ενώ οι υπόλοιποι 11 εργαζόμενοι στο ΓΝ Καρδίτσας (και ο τότε διοικητής) παραπέμπονται με τη δεύτερη κατηγορία, της ψευδούς βεβαίωσης.

Με βάση και το βούλευμα, οι υπηρετούντες ακόμη δημόσιοι υπάλληλοι τέθηκαν σε αργία με αφορμή και το νέο πειθαρχικό δίκαιο αν και σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, τρεις από τους παραπεμπόμενους υπαλλήλους του ΓΝ Καρδίτσας επέστρεψαν τις τελευταίες ημέρες στα καθήκοντά τους, σύμφωνα με διαπιστωτική πράξη του μέχρι πρότινος διοικητή του νοσοκομείου.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το έργο της απόκτησης Μαγνητικού Τομογράφου (1,5 Tesla) εντάχθηκε αρχικά στο Ενιαίο Πρόγραμμα Προμηθειών του Υπουργείου Ανάπτυξης, με προϋπολογισμό 1,8 εκατ. ευρώ με τον πρώτο διαγωνισμό να κηρύσσεται άγονος λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος.

Για να επαναληφθεί τον Αύγουστο του 2004 με μειωμένο προϋπολογισμό (1,3 εκατ. ευρώ) με τις κατατιθέμενες προσφορές ωστόσο να ξεπερνούν το 1,5 εκατ. ευρώ, καθώς υπερέβαιναν κατά 260.000 ευρώ περίπου τον αρχικό προϋπολογισμό.

Αυτό γιατί, σύμφωνα πάντα με το βούλευμα, καμία από τις δυο εταιρίες που μετείχαν στον διαγωνισμό δεν περιελάμβανε το σύστημα φωτογράφησης στη βασική σύνθεση του Μαγνητικού Τομογράφου, παρότι κάτι τέτοιο οριζόταν στις τεχνικές προδιαγραφές του έργου. Αντίθετα οι εταιρίες προσέφεραν από δυο μοντέλα (του συστήματος φωτογράφησης) «με πρόσθετη τιμή προς επιλογή από την αναθέτουσα αρχή».

Κατά το βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Λάρισας, ο διαγωνισμός θα έπρεπε να είχε ματαιωθεί «εφόσον οι προσφορές αμφοτέρων των εταιριών δεν κάλυπταν τους όρους της διακήρυξης και ιδία δεν πληρούνταν ο όρος 2.5 του Παραρτήματος Β' της Διακήρυξης, ο οποίος όριζε ότι γίνονται προσφορές μόνο για το σύνολο της προκηρυχθείσας ποσότητας, ήτοι για το όλο συγκρότημα του μαγνητικού τομογράφου, στο οποίο συμπεριλαμβανόταν το σύστημα φωτογράφησης».

Τελικά ο Μαγνητικός αποκτήθηκε με το ποσό του 1,5 εκατ. ευρώ (με υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού του 1.326.000 ευρώ κατά 261.690 ευρώ) με τον φάκελο του έργου, νωρίτερα να παραπέμπεται από το ΔΣ του ΓΝ Καρδίτσας στο ΔΣ του ΠΕΣΥΠ Θεσσαλίας και αντίστροφα, με τον τότε διοικητή του νοσοκομείου να λαμβάνει την τελική απόφαση, υπογράφοντας τη σύμβαση μίσθωσης.

Κατά την ακροαματική διαδικασία τέλος, αναμένεται να απαντηθούν ερωτήματα μεταξύ άλλων όπως για το, αν έπρεπε να ακυρωθεί ο διαγωνισμός, αν έπρεπε να ζητηθεί έκπτωση από τις ενδιαφερόμενες εταιρίες ή αν έπρεπε να υλοποιηθεί τελικά ο διαγωνισμός αλλά με προσυμβατικό έλεγχο. thessalianews



0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για το σχόλιο, η γνώμη σας μετράει!

Οι αναρτήσεις που πήραν τα περισσότερα Likes

Κάνε Like εκεί που αξίζει