Αυτοί είναι οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές.

Στην πρώτη θέση, ως η μεγαλύτερη «πλοιοκτήτρια» χώρα του κόσμου (σε συνολική χωρητικότητα) επέστρεψε η Ελλάδα. οι Έλληνες εφοπλιστές κατάφεραν να εκτοπίσουν στη δεύτερη θέση 
τους Ιάπωνες από τν κορυφή, διαθέτοντας 4.894 πλοία συνολικής χωρητικότητας 164 εκατ. τόνων, έναντι 157,4 εκατ. τόνων και 8.537 πλοίων των Ιαπώνων.

Η είδηση αυτή μάλιστα βρέθηκε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και του ξένου Τύπου, με τη γαλλική εφημερίδα «Le Monde» να τη φιλοξενεί ως την κύρια είδηση στις οικονομικές σελίδες. Οπως φαίνεται, οι Έλληνες εφοπλιστές δεν γνωρίζουν τι θα πει οικονομική κρίση βάζοντας την Ελλάδα και πάλι φέτος στην πρώτη θέση στον κόσμο του εμπορικού ναυτικού, μπροστά από την Ιαπωνία, την Κίνα, τη Γερμανία καθώς και τη Νότια Κορέα. Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 2 Μαΐου απ τον οίκο Clarkson, έναν από τους πλέον γνωστούς παγκοσμίως στον χώρο της ναυτιλίας.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, σύμφωνα με την έκθεση, η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση και ακολουθούν η Ιαπωνία στη δεύτερη, στην τρίτη η Κίνα και στην τέταρτη θέση η Γερμανία. Μάλιστα τη λίστα των δέκα πρώτων χωρών στην ποντοπόρο ναυτιλία συμπληρώνουν η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Νορβηγία, η Σιγκαπούρη, η Ιταλία και η Δανία.

Η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη για τους Έλληνες εφοπλιστές καθώς η Ελλάδα για δεκαετίες αποτέλεσε τη μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως. Αυτό αναφέρει σε δήλωσή του και στη γαλλική εφημερίδα o Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών. "Για πάνω από εκατό χρόνια η Ελλάδα είναι ο ηγέτης της αγοράς. Σήμερα έχουμε τον έλεγχο στο 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν στο 40% του ευρωπαϊκού στόλου. Η δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε τα εμπορεύματα, και το κάνουμε καλά" λέει.

Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν σημαντική παρουσία στην αγορά μεταφοράς πετρελαίου καθώς κατέχουν το 23,8% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων, ενώ βρίσκονται και στην κορυφή του στόλου φορτηγών πλοίων χύδην φορτίου (σιτηρά και άλλα ξηρά εμπορεύματα) με ποσοστό 18,5%.

Τα προηγούμενα χρόνια όμως η δραστηριότητα των Ελλήνων εφοπλιστών υπέστη κάμψη με αποτέλεσμα τη δεκαετία του 2000 η Ιαπωνία να καταφέρει να πάρει κεφάλι και βρεθεί στην κορυφή της λίστας ύστερα από δεκαετίες αποκλειστικής ελληνικής κυριαρχίας στις θάλασσες.

Έτσι μεταξύ των ετών 2004 και 2007, περίοδος σημαντικής κερδοφορίας από τις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων, η Ιαπωνία ρευστοποιώντας τα κέρδη αυτά στράφηκε στην αγορά νέων πλοίων. Αντίθετα οι έλληνες εφοπλιστές, ως πιο συντηρητικοί στις επιλογές τους, επέλεξαν να κρατήσουν τη ρευστότητά τους και να την αξιοποιήσουν στοχευμένα αργότερα.

Η οικονομική κρίση που έπληξε την Ευρώπη το 2008 δεν προβλημάτισε τους εφοπλιστές διεθνώς, παρά το γεγονός ότι η κρίση αυτή άγγιξε τις χώρες τους.

Ο λόγος είναι ότι η δραστηριότητά τους είναι διεθνής και, άρα, δεν εξαρτάται από την εθνική οικονομία των χωρών από τις οποίες προέρχονται. Στην περίπτωση των ελλήνων εφοπλιστών, μάλιστα, η κατάρρευση των κυπριακών τραπεζών και τα ζητήματα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, παρότι προκάλεσαν ορισμένα προβλήματα στις δραστηριότητές τους, ωστόσο δεν τους επηρέασαν σημαντικά καθώς κατάφεραν να αναχρηματοδοτήσουν τις δραστηριότητές τους μέσω άλλων χρηματοπιστωτικών οργανισμών, συμπεριλαμβανομένων των κινεζικών. Παράλληλα η οικονομική κρίση είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους για την αγορά νέων σκαφών.

Νέες επενδύσεις

Εστιάζοντας σε πλοία μεγάλης χωρητικότητας, κατάφεραν σήμερα να διαθέτουν τον μεγαλύτερο σε χωρητικότητα στόλο παγκοσμίως. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από το οικονομικό ναυτιλιακό περιοδικό «Le Marin» οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει - αν μη τι άλλο - 13 δισ. δολάρια (9,4 δισ. ευρώ) για την κατασκευή 275 νέων πλοίων το 2013. Μάλιστα το πρώτο τρίμηνο του 2014 οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε επενδύσεις ακόμα 5 δισ. δολάρια.

Γενικά

4.894 πλοία διαθέτουν οι Έλληνες εφοπλιστές
164 εκατ. τόνοι είναι η συνολική χωρητικότητα των ελληνόκτητων πλοίων
16,25% του παγκόσμιου στόλου αποτελούν τα ελληνικά πλοία
40% του ευρωπαϊκού στόλου ανήκουν σε Έλληνες
23,8% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων μεταφοράς πετρελαίου είναι ελληνικών συμφερόντων
18,5% των φορτηγών πλοίων χύδην φορτίου (σιτηρά και άλλα ξηρά εμπορεύματα) είναι ελληνικά
13 δισ. δολάρια (9,4 δισεκατομμύρια ευρώ) επένδυσαν οι Έλληνες εφοπλιστές το 2013 για την κατασκευή 275 νέων πλοίων 

Οι δέκα μεγαλύτεροι Έλληνες εφοπλιστές

*Ο Γιάννης Αγγελικούσης των εταιρειών Anangel, Maran Tankers, Maran Gas με 94 πλοία χωρητικότητας 18,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 18 πλοίων μεταφοράς LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)
*Ο Γιώργος Οικονόμου των εταιρειών Cardiff kai Dryships με 104 πλοία χωρητικότητας 12,6 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 πλοίων και 2 πλατφορμών εξόρυξης πετρελαίου
*Γιώργος Προκοπίου των εταιρειών Dynacom και Dynagas με 91 πλοία χωρητικότητας 12,5 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 6 πλοίων
*Αγγελική Φράγκου της εταιρείας Navios με 104 πλοία χωρητικότητας 10,4 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 5 πλοίων
*Πήτερ Λιβανός των εταιρειών Euronar και Gaslg LNG με 68 πλοία χωρητικότητας 10,3 εκατ. τόνων. Προχώρησε σε παραγγελία 4 δεξαμενόπλοιων και 7 LNG (υγροποιημένου φυσικού αερίου)

*Νίκος Τσάκος της εταιρείας TEN με 67 πλοία χωρητικότητας 6,2 εκατ. Τόνων.
*Βαγγέλης Μαρινάκης της εταιρείας Capital Ship Managment με 37 πλοία χωρητικότητας 3,3 εκατ. τόνων.
*Θεόδωρος Βενιάμης της εταιρείας Golden Union με 27 πλοία χωρητικότητας 3,2 εκατ. Τόνων.

*Χάρης Βαφειάς της εταιρείας Vafias Group με 61 πλοία χωρητικότητας 2,1 εκατ. τόνων.
*Πάρης Δράγνης των εταιρειών Goldenport και Ocean gold με 30 πλοία χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων. newscity1



0 comments :

Δημοσίευση σχολίου

Ευχαριστούμε για το σχόλιο, η γνώμη σας μετράει!

Οι αναρτήσεις που πήραν τα περισσότερα Likes

Κάνε Like εκεί που αξίζει