Bultaco – Η πρώτη ηλεκτρική «γυμνή» μηχανή
Η ισπανική εταιρία αναγεννήθηκε και παρουσίασε τις ηλεκτρικές μοτοσικλέτες Rapitan και Rapitan Sport. Τα πρώτα μοντέλα παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμα στο τέλος του έτους.
Η Bultaco προχώρησε στην παρουσίαση των δύο νέων «αστικών» μοτοσικλετών της, Rapitan και Rapitan Sport, την Παρασκευή που μας πέρασε (16 Μαΐου).
Και τα δύο μοντέλα, που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Μαδρίτης Carlos III, μοιράζονται το ίδιο πλαίσιο χωροδικτύωμα, φέρουν εμπρός ανάρτηση τύπου Hossack, ενώ κοινά είναι οι μπαταρίες, το ηλεκτρικό μοτέρ και το σύστημα μετάδοσης. Τα τελευταία, μάλιστα, αποτελούν προϊόντα δική της εξέλιξης. Στο Rapitan το οποίο φαίνεται να βρίσκεται και πιο κοντά στην παραγωγή, αφού παρουσιάζεται αρκετά ολοκληρωμένο ως concept, έχει προβλεφθεί και αποθηκευτικός χώρος πίσω από το τιμόνι ο οποίος χωρά ένα κράνος κλειστού τύπου.
Ο ηλεκτρικός κινητήρας ονομάζεται «Bultaco PowerCore eMK1» είναι αερόψυκτος και αποδίδει 54 σχεδόν ίππους και φέρει και σύστημα ανάκτησης ηλεκτρικής ενέργειας (στο κλείσιμο του γκαζιού). Ποιο εντυπωσιακή και ουσιαστική είναι βέβαια η ροπή που ανέρχεται στα 12,75 kgm και αυτό σημαίνει ότι το Rapitan θα είναι αρκετά σβέλτο στο δρόμο αφού το βάρος του έχει περιοριστεί στα 189 κιλά. Η μπαταρίες που χρησιμοποιεί το Rapitan του προσφέρουν αυτονομία 200 χλμ. σε περιβάλλον πόλης, 110 χλμ. με ταχύτητες αυτοκινητόδρομου ενώ η μέση αυτονομία ανακοινώνεται στα 140 χλμ. Για τη φόρτιση των μπαταριών από οικιακή πρίζα (ο φορτιστής είναι ενσωματωμένος στη μοτοσικλέτα) απαιτούνται 3,5-5 ώρες, ενώ υπάρχει και επιλογή ταχείας φόρτισης με τον χρόνο να πέφτει στα 45 λεπτά με μία ώρα.
Στον τομέα της πέδησης, το Rapitan φέρει εμπρός δίσκο διαμέτρου 320 χλστ. και δαγκάνα δύο εμβόλων. Στο πίσω τροχό έχει τοποθετηθεί μονοπίστονη δαγκάνα και δίσκος 240 χλστ. Στον εξοπλισμό της μοτοσικλέτας υπάρχει επίσης δικάναλο ABS.
Το εντυπωσιακά λιτό Rapitan Sport, όπως καταλαβαίνετε και από το δεύτερο συνθετικό του ονόματός του, αποτελεί την σπορ έκδοση της μοτοσικλέτας. Με διαφορετική αισθητική και θέση οδήγησης από το Rapitan και χωρίς αποθηκευτικό χώρο για κράνος απευθύνεται σε πιο ανήσυχους αναβάτες, αν και δεν διαφέρει ως προς τις υπόλοιπες προδιαγραφές του.
Με την αναγέννησή της η ισπανική εταιρία ελπίζει να πουλήσει 1.500 μοτοσικλέτες την επόμενη χρονιά, με την τιμή τους να μην έχει ανακοινωθεί ακόμη. to-gamato
0 comments :
Δημοσίευση σχολίου
Ευχαριστούμε για το σχόλιο, η γνώμη σας μετράει!